Ten na rozdíl od pobočného závodu dosud funguje a nedávné majetkové změny dávají naději, že by v něm výroba terénních nákladních aut mohla přežít a dočkat se renezance.
Na první pohled je ovšem patrné, že se v posledních dvaceti letech Tatře nedostávalo peněz. Chtělo by to najmout lakýrníky a fasádníky. Ne jedné části rozsáhlého areálu se však zub času kupodivu nijak neprojevil.
Je to unikátní polygon, který vyrostl v sedmdesátých letech. Imituje nejroztodivnější povrchy a terénní překážky, které si lze vůbec představit. Jízda v některých částech zkušební dráhy poskytuje neuvěřitelné zážitky, vyžaduje ale dobrý žaludek.
Dnes tam svá auta zkouší četní renomovaní výrobci. Polygon si tak na sebe vydělá, zatímco celá společnost Tatra se v posledních letech propadala do ztrát. Lze tedy jen doufat, že v Kopřivnici nezůstane u úspěšného polygonu.
KORBEL NA CESTÁCH: Jak se nám podařilo vyfotit prototyp nové škodovky - čtěte ZDE
KORBEL NA CESTÁCH: Proč už ve Znojmu nejezdí elektrobusy - čtěte ZDE
KORBEL NA CESTÁCH: Kofola má jedno tajemství. Na začátku byl výzkumný úkol - čtěte ZDE
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel



