Realizace inovačního nápadu je ve své podstatě vývojovou sekvencí: inovační nápad \ inovační řešení \ inovační podnikání.
Vývoj inovačního řešení od vzniku primárního nápadu až po jeho komerční využití prochází třemi fázemi: fází objevování (inspirace), fází rozpracování (imaginace) a fází implementace. Nové poznatky ve fázi inspirace jsou většinou vytvářeny aktivitami základního výzkumu. Ve fázi imaginace jsou tyto poznatky rozpracovány metodami aplikovaného výzkumu do podoby umožňující jejich praktickou proveditelnost a následně jsou verifikovány ve vývoji funkčního prototypu inovace. Prokazují-li provedené experimenty dostatečnou míru potenciální poptávky zákazníků, lze přistoupit k implementaci podnikatelského záměru, představujícího výsledek inovačního řešení a program vstupu inovace na cílový trh.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později