Testovací vozy mají jinou přední masku, chybějí jim některé estetické prvky, části karosérie jsou polepené páskami. Navíc využívají starší logo, na zádi nesou klamavý nápis Fabia, mají záměrně fádní barvu a nejobyčejnější kryty kol. Nový Spaceback se od základního provedení Škody Rapid nebude lišit větší délkou, ale díky jinému tvaru zadní části karosérie nabídne praktičtější zavazadlový prostor. Ten bude dobře přístupný a zároveň využitelný pro přepravu vysokých předmětů či psů.
Dvě vozidla Škoda Rapid Spaceback se minulý týden podařilo zachytit redakci týdeníku Ekonom na dálnici mezi Prahou a Hradcem Králové. Maskovacích prvků zbavený automobil bude ovšem vypadat mnohem dynamičtěji a atraktivněji.
Sériová výroba vozu Škoda Rapid Spaceback odstartuje v půlce prázdnin, v prodejnách se novinka objeví na podzim. Nová varianta má přitáhnout pozornost zejména západoevropských motoristů, zatímco původní liftback byl vyvíjen s ohledem na převažující vkus východoevropských a mimoevropských zákazníků. Česká republika a Slovensko jsou z tohoto hlediska kdesi uprostřed.
Pokud jde o motory a výbavu, nový Spaceback se od základního Rapidu nebude nijak zásadně odlišovat. Karosérie je kompromisem mezi nejběžnější verzí hatchback a opravdovým kombi. Když v 70. letech chystala Škoda obdobný vůz, který se nedostal do sériové výroby, interně označovala jeho karosérii jako „polokombi“.
Podívejte se, jak vypadá testovací vůz Škoda Rapid Spaceback:
Škoda Rapid Spaceback
O dalších novinkách "pod kapotou" značky Škoda se dočtete v novém čísle týdeníku Ekonom, který vychází ve čtvrtek 23. května.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel




