K letošnímu úspěchu nejvíce přispěla divize pracích a čistících prostředků, která rostla o 3,6 procenta, přestože celý český trh v této oblasti padal o více než dvě procenta. „Sázeli jsme na kvalitu a užitkovou hodnotu našich výrobků,“ řekla týdeníku Ekonom Jaroslava Haid-Járková, generální ředitelka Henkel ČR. Firma kladla důraz na největší značky, kterým dala silnou marketingovou podporu. „Také se snažíme neustále zohledňovat potřeby spotřebitelů a tomu přizpůsobujeme i naše inovace a prodejní nabídky,“ zmínila Haid-Járková.

 

Mezi nejvýznamnější novinky roku 2013 patří předdávkované gelové prací prostředky. Spotřebitelé tak nemusí odsypávat prášek, ztrácet čas a přemýšlet, zda ho nabral moc, nebo málo. Podle Haid-Járkové nyní prodej těchto předdávkovaných gelových kapslí roste dvouciferně.

 

Firma se sídlem v německém Dusseldorfu a celkovým obratem 16,5 miliardy euro zavádí novinky nejdříve právě na český trh a obecně do střední a východní Evropy. „Zdejší zákazníci jsou hladoví po nových produktech,“ upozorňuje Haid-Járková.

 

Kromě divize pracích a čistících prostředků, má ještě divizi kosmetiky a divizi lepidel a technologií. V nich byly nárůsty obratu minimální. „Rok 2012 byl jedním z nejtěžších, které jsem za téměř 20 let svého působení zažil,“ přiznává Aleš Pastorek, ředitel kosmetické divize. Šéf divize lepidel a technologií Jiří Doležal považuje svůj výsledek s ohledem na krizi ve stavebnictví a omezování průmyslové výroby za výborný. „Zachovali jsme si čelní pozice na významných trzích a v segmentu lepidel a tmelů pro automobilový průmysl jsme meziročně dokonce dosáhli zvýšení obratu o 3,9 procenta,“ upozorňuje Doležal.

Související