K letošnímu úspěchu nejvíce přispěla divize pracích a čistících prostředků, která rostla o 3,6 procenta, přestože celý český trh v této oblasti padal o více než dvě procenta. „Sázeli jsme na kvalitu a užitkovou hodnotu našich výrobků,“ řekla týdeníku Ekonom Jaroslava Haid-Járková, generální ředitelka Henkel ČR. Firma kladla důraz na největší značky, kterým dala silnou marketingovou podporu. „Také se snažíme neustále zohledňovat potřeby spotřebitelů a tomu přizpůsobujeme i naše inovace a prodejní nabídky,“ zmínila Haid-Járková.
Mezi nejvýznamnější novinky roku 2013 patří předdávkované gelové prací prostředky. Spotřebitelé tak nemusí odsypávat prášek, ztrácet čas a přemýšlet, zda ho nabral moc, nebo málo. Podle Haid-Járkové nyní prodej těchto předdávkovaných gelových kapslí roste dvouciferně.
Firma se sídlem v německém Dusseldorfu a celkovým obratem 16,5 miliardy euro zavádí novinky nejdříve právě na český trh a obecně do střední a východní Evropy. „Zdejší zákazníci jsou hladoví po nových produktech,“ upozorňuje Haid-Járková.
Kromě divize pracích a čistících prostředků, má ještě divizi kosmetiky a divizi lepidel a technologií. V nich byly nárůsty obratu minimální. „Rok 2012 byl jedním z nejtěžších, které jsem za téměř 20 let svého působení zažil,“ přiznává Aleš Pastorek, ředitel kosmetické divize. Šéf divize lepidel a technologií Jiří Doležal považuje svůj výsledek s ohledem na krizi ve stavebnictví a omezování průmyslové výroby za výborný. „Zachovali jsme si čelní pozice na významných trzích a v segmentu lepidel a tmelů pro automobilový průmysl jsme meziročně dokonce dosáhli zvýšení obratu o 3,9 procenta,“ upozorňuje Doležal.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Hníková



