Série Igráčků se rozšíří o dítě. Bude tak možné sestavit si kompletní rodinu. S tím ostatně firma počítala už při výrobě plastového auta, které Igráčky doplňuje. „Na přední sedadla se pohodlně vejdou dvě postavičky. Vzadu máme připravené zácvaky, kam lze přidat sedačku pro děti,“ popisuje týdeníku Ekonom Miroslav Kotík, majitel hračkářské firmy Efko. Na trhu by se dítě mělo objevit příští rok.

 

Letos firma počítá s investicemi až 19 milionů korun. Výrazně se má zatraktivnit především série Igráčků. Čtyři až pět milionů korun Efko investuje do nákupu forem na lisování nových komponentů - postavičky dítěte, nákladních aut a traktoru k Igráčkovi.

 

Figurka do kapsy

Zatím firma Efko – karton vyvážela necelou třetinu produkce, a to hlavně na Slovensko, do Maďarska a Polska. Nyní plánuje proniknout na nové trhy. A usnadnit to má právě název Pokeeto.

 

Když se loni Igráček zkoušel dostat do Itálie pod svým původním názvem, narazil. V italštině tohle slovo totiž vůbec nezní dobře. „Se stejnou reakcí jsme se posléze setkali i u jiných zahraničních partnerů, a tak nás napadlo figurku přejmenovat na Pokeeto, nic konkrétního to sice neznamená, ale zní to podobně jako anglický výraz pro kapsu, což může asociovat, že se tahle postavička vejde do kapsy,“ popisuje týdeníku Ekonom Miroslav Kotík novou exportní strategii a dodává, že první postavičky se značkou Pokeeto jsou momentálně ve výrobě.

 

V roce 2013 plánuje společnost Efko navýšení vývozu o pět až osm procent. „Máme nové partnery v Rusku a Itálii, jednáme o vstupu na portugalský trh,“ popisuje Miroslav Kotík.

 

Dítě i interaktivní hra

Časově ještě blíže k zákazníkům než zmiňované dítě má další novinka - interaktivní hra Igráčkopedie určená pro nejmenší, která poběží na tabletech a dotykových telefonech.. „Můžete si vybrat zatím ze tří povolání. Dítě si zvolí například svoji oblíbenou postavičku policisty a jejím prostřednictvím se seznamuje třeba s dopravními značkami, nebo se v jiné části učí, poznává barvy a vybarvuje obrázky,“ předvádí Kotík na svém mobilu interaktivní omalovánky. Zatím existuje pouze testovací verze hry a ještě je potřeba vychytat drobné nedostatky. Nový produkt se však může dostat k zákazníkům v řádu týdnů.

 

Celý článek najdete v novém čísle týdeníku Ekonom (16/2013).

Související