A právě rychlost zpracování dat a strukturovaný přístup k nim dávají manažerům možnost dělat přesnější a zodpovědnější rozhodnutí bez zbytečných prodlev, a ve výsledku tak efektivněji řídit chod podniku. Nejvýraznější přínosy poskytuje ERP v oblasti plánování a reportingu, sledování obchodních příležitostí a samozřejmě také agendy, týkající se základního byznysu firmy - ať už jde o obchodní činnost, poskytování servisních služeb nebo třeba řízení výroby. Pokud se jedná o výrobu zakázkovou, začíná se podle Pavla Bláhovce ze společnosti IFS Czech stále ve větší míře prosazovat projektově orientovaná výroba (tzv. Project Based Solutions), která umožňuje lépe sledovat nákladovost (rentabilitu) jednotlivých zakázek. Tím lépe je pak možné vyhodnocovat obchodní příležitosti a zaměřovat se na správné zákazníky, kteří přinášejí zisk. Mnohem častěji se objevují také požadavky na řízení kvality (Quality management a Quality Assurance) a servis. A to jak interní servis zařízení, tak servis zákazníkům související s dodávanými produkty.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později