Na zvládání e-mailů existují spousty metod, dokonce se o tom píší knihy či pořádají školení. Jsou typickým problémem, který "vytvořil" nástup moderních technologií, a my se ho teď za pomocí jiných technologií snažíme vyřešit.
E-mail je nejstarší službou používanou na internetu. A způsob jeho používání se mění. Výzkumy ukazují, že dnešní teenageři e-mail téměř nepoužívají. Považují ho za příliš pomalý a přednost dávají takzvané instantní komunikaci, tedy například chatu na Facebooku či Skypu. Zatímco odpověď na e-mail je očekávaná v řádu hodin, na krátké vzkazy obvykle odpovídáme okamžitě.
Zbavíme se ale někdy e-mailového prokletí v byznysu? V minulosti jsme četli o různých firmách, které se e-maily rozhodly omezit nebo úplně vytlačit. S vysvětlením, že se zaměstnanci stávali jejich otroky a výkonnosti to nepomáhalo. Například Volkswagen oznámil, že "vypne" e-mailový přístup na telefony svých manažerů mimo pracovní dobu.
Odpůrci e-mailů mají svého věrozvěsta, kterým je Luis Suarez z firmy IBM. Ten od února 2008 komunikuje výhradně prostřednictvím sociálních sítí. Je to póza a laciný trik, jak si zajistit publicitu, anebo důkaz toho, že by to i ve velkých firmách mohlo fungovat? Můžete se ho zeptat, ovšem nikoli e-mailem! Suarez přijíždí zanedlouho do Prahy a v pondělí 25. 3. odpoledne bude na toto téma diskutovat v pražském Era světě na Jungmannově náměstí.
Mimochodem, od roku 2008 "nezhubnul" jen Suarezův mailbox, ale i on sám. Od doby, co nepoužívá e-mail, totiž shodil skoro 30 kilo. Nevíme, jak jsou na tom Suarezovi kolegové, kteří se s jeho vrtochem museli naučit žít, ale minimálně v jeho případě platí, že zrušení e-mailu prospívá zdraví.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Miloš Čermák



