Pravidlem bývá spíše opak: čím je firma úspěšnější, tím je pro ni obtížnější jednak vůbec zaregistrovat potřebu změny, ať již na trhu nebo v oblasti technologií, jednak změnit zavedené způsoby fungování - které ji přece přivedly na vrchol. Je obtížné opustit dosavadní strategii ve fázi, kdy se ještě zdaleka nevyčerpala, a nečekat se změnami až na okamžik, kdy už jsou otázkou přežití.
Hledat nové cesty v době, kdy nás k tomu ještě nic nenutí, je něco, co se moc nedělá. Autoři článku Achieving successful strategic transformation(1) v časopise MIT Sloan Management Review zaměřili svůj výzkum právě na toto téma. Výchozí otázky, které si kladli, byly následující: Je postupný pokles výkonnosti firmy nevyhnutelný? A je skutečně nezbytné, aby došlo k finanční krizi, než se firma vybičuje ke změně, nebo se takovéto situaci lze vyhnout a dělat tyto změny průběžně, aniž by vedení mělo "nůž na krku"?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



