Málokterá firma se dokáže rozhodnout pro radikální transformaci, aniž je k tomu vysloveně nucena pod tlakem okolností. Úspěšné podniky, které to dokázaly, dokonce opakovaně, a udržují si trvale nadprůměrnou výkonnost, však existují. Lze se od nich poučit?
Pravidlem bývá spíše opak: čím je firma úspěšnější, tím je pro ni obtížnější jednak vůbec zaregistrovat potřebu změny, ať již na trhu nebo v oblasti technologií, jednak změnit zavedené způsoby fungování - které ji přece přivedly na vrchol. Je obtížné opustit dosavadní strategii ve fázi, kdy se ještě zdaleka nevyčerpala, a nečekat se změnami až na okamžik, kdy už jsou otázkou přežití.
Hledat nové cesty v době, kdy nás k tomu ještě nic nenutí, je něco, co se moc nedělá. Autoři článku Achieving successful strategic transformation(1) v časopise MIT Sloan Management Review zaměřili svůj výzkum právě na toto téma. Výchozí otázky, které si kladli, byly následující: Je postupný pokles výkonnosti firmy nevyhnutelný? A je skutečně nezbytné, aby došlo k finanční krizi, než se firma vybičuje ke změně, nebo se takovéto situaci lze vyhnout a dělat tyto změny průběžně, aniž by vedení mělo "nůž na krku"?
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.