Pravidlem bývá spíše opak: čím je firma úspěšnější, tím je pro ni obtížnější jednak vůbec zaregistrovat potřebu změny, ať již na trhu nebo v oblasti technologií, jednak změnit zavedené způsoby fungování - které ji přece přivedly na vrchol. Je obtížné opustit dosavadní strategii ve fázi, kdy se ještě zdaleka nevyčerpala, a nečekat se změnami až na okamžik, kdy už jsou otázkou přežití.
Hledat nové cesty v době, kdy nás k tomu ještě nic nenutí, je něco, co se moc nedělá. Autoři článku Achieving successful strategic transformation(1) v časopise MIT Sloan Management Review zaměřili svůj výzkum právě na toto téma. Výchozí otázky, které si kladli, byly následující: Je postupný pokles výkonnosti firmy nevyhnutelný? A je skutečně nezbytné, aby došlo k finanční krizi, než se firma vybičuje ke změně, nebo se takovéto situaci lze vyhnout a dělat tyto změny průběžně, aniž by vedení mělo "nůž na krku"?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později