Pravidlem bývá spíše opak: čím je firma úspěšnější, tím je pro ni obtížnější jednak vůbec zaregistrovat potřebu změny, ať již na trhu nebo v oblasti technologií, jednak změnit zavedené způsoby fungování - které ji přece přivedly na vrchol. Je obtížné opustit dosavadní strategii ve fázi, kdy se ještě zdaleka nevyčerpala, a nečekat se změnami až na okamžik, kdy už jsou otázkou přežití.

Hledat nové cesty v době, kdy nás k tomu ještě nic nenutí, je něco, co se moc nedělá. Autoři článku Achieving successful strategic transformation(1) v časopise MIT Sloan Management Review zaměřili svůj výzkum právě na toto téma. Výchozí otázky, které si kladli, byly následující: Je postupný pokles výkonnosti firmy nevyhnutelný? A je skutečně nezbytné, aby došlo k finanční krizi, než se firma vybičuje ke změně, nebo se takovéto situaci lze vyhnout a dělat tyto změny průběžně, aniž by vedení mělo "nůž na krku"?

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.