Archetypálními příklady v sektoru malých a středních firem jsou na jednom konci spektra organizace, které jednou za čas zrealizují nějaký jednotlivý projekt, ale v drtivé většině případů projekty nerealizují. Na druhé straně spektra se pak nacházejí ty, které téměř nic jiného než projekty nedělají. Nezapomeňme ale ani na častou střední cestu, kdy organizace mixuje projektové i neprojektové aktivity.
Podle typu organizace a jejího prostředí bude samozřejmě vhodná jiná IT podpora. Realizujeme-li projekt jednou za čas, bohatě nám vystačí řešení určené pro řízení jednoho projektu. Nemusíme se příliš zabývat komplexním hospodařením se zdroji a podobnými složitostmi. Postačí nějaký software, který bude mít manažer projektu na svém počítači. Do něj bude zaznamenávat plán projektu během jeho přípravy, vůči kterému pak bude porovnávat průběh při realizaci. Určitou dílčí otázkou je pak také správa dokumentů patřících k projektu, ale v takto jednoduchém případě pravděpodobně plně postačí řešení, které se používá v dané organizaci i pro jiné typy aktivit. Typicky se jedná o různé sdílené disky a další typy úložišť dat se škálovatelným přístupem typu Sharepoint.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později