V Česku se rodí potravinářské řetězce zaměřené na kvalitní lokální potraviny získávané od osvědčených farmářských dodavatelů.
Tradiční receptura, místní suroviny, žádná aditiva. To jsou zaklínadla, na která reaguje stále více spotřebitelů. Jednou z prvních odpovědí na superlevné potraviny záhadného původu byly farmářské trhy. V posledních dvou letech však přibývá obchodníků sázejících na to, že lidé chtějí kvalitní potraviny kupovat častěji než jednou za týden. Otevírají kamenné prodejny, které se běžně označují přídavným jménem "farmářské". Koncept je jednoduchý: vytvořit prostor, kde by se mohla setkávat nabídka českých zemědělců s poptávkou lidí, které neuspokojuje standardní "supermarketový" výběr. "Chtěli jsme pořádat farmářské trhy každý den. Motivoval nás nedostatek kvalitního jídla na trhu v našem kraji - a z toho vyplývající ekonomicky zajímavé vyhlídky," popisuje šéf společnosti Farmářský obchod Tomáš Popp. Svoji první prodejnu otevřel v Plzni na jaře 2011. Dnes pod značkou "Farmářský obchod" fungují přímo v Plzni dvě a jedna další v Klatovech.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později