V letech 2014 až 2020 dostane Česká republika z evropských fondů až 600 miliard korun, zhruba čtvrtina by mohla jít do dopravní infrastruktury. Aby tyto peníze však Česko dokázalo efektivně využít, je podle exministra dopravy Petra Moose nutné změnit legislativu.
Co by měl stát udělat proto, aby v následujícím programovacím období 2014-2020 dokázal vyčerpat peníze z Bruselu?
Musíme vědět, co chceme a jaké jsou naše priority. Výstavba dopravní infrastruktury - silnice, dálnice, vodní cesty, letištní plochy - to vše vyžaduje dlouhodobé plánování. Především stát potřebuje mít sektorovou koncepci, která bude platná nikoli pouze dva až tři roky, ale dlouhodobě. Musíme Brusel přesvědčit, že máme systémový pohled, víme, jaké projekty v oblasti dopravy potřebujeme podpořit.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později