Pokud jste spisovatelem u nás, víte z vlastní zkušenosti, že by nevyšla, nebýt štědrého sponzora, který za to chce, aby v knize byl jeho inzerát. Zato knihy, které by si opatřil každý a o nichž by se mluvilo, se vydávají s daleko většími obtížemi. Píše se příliš často pro trh, ale hodnotné knihy se přesto najdou.
Nejvíc se dnes prodávají knihy, které na sebe upozorní přitažlivým titulem nebo dovedným uvedením na trh. Jde tedy spíše o marketingový než odborně literární úspěch. V Americe byly kasovním trhákem knihy s názvem hledání dokonalosti In Search of Excellence od T. Peterse, pojednání o záchraně Chryslera s autorstvím L. Iacoccy či kolektivní práce o civilizačním vlivu automobilu (The Machine that Changed the World) a podobně.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později