Prababičkou dvoukolých strojů je italská Vespa ze závodů Piaggio, která jako první na světě byla vyráběna sériově. V Česku se do historie a srdcí generací motorkářů zapsala Jawa, oblíbená Čezeta,Tatran či Manet. Jejich sběratelé a majitelé pečují o své stroje a rádi se s nimi pyšní na klubových srazech. Na nostalgické vlně obnoveného zájmu se vezou i výrobci, kteří nabízejí odlehčené městské skútry. Například nová řada skútrů Honda SH vyráběná v Atesse v Itálii, která bude uváděna na trh během letošního podzimu, dostane lehčí rám a úspornější motor. Zavazadlový prostor pod sedačkou pojme celoobličejovou helmu. Kladů a inovací by se jistě našlo ještě mnohem více, zápor jediný: jezdci na skútru musejí oproti tradičním řidičům aut v městském provozu mnohem důsledněji dbát o svoji bezpečnost a zdraví. Bez předpisové helmy rozhodně nelze nikdy a za žádných okolností vyjíždět.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později