Prababičkou dvoukolých strojů je italská Vespa ze závodů Piaggio, která jako první na světě byla vyráběna sériově. V Česku se do historie a srdcí generací motorkářů zapsala Jawa, oblíbená Čezeta,Tatran či Manet. Jejich sběratelé a majitelé pečují o své stroje a rádi se s nimi pyšní na klubových srazech. Na nostalgické vlně obnoveného zájmu se vezou i výrobci, kteří nabízejí odlehčené městské skútry. Například nová řada skútrů Honda SH vyráběná v Atesse v Itálii, která bude uváděna na trh během letošního podzimu, dostane lehčí rám a úspornější motor. Zavazadlový prostor pod sedačkou pojme celoobličejovou helmu. Kladů a inovací by se jistě našlo ještě mnohem více, zápor jediný: jezdci na skútru musejí oproti tradičním řidičům aut v městském provozu mnohem důsledněji dbát o svoji bezpečnost a zdraví. Bez předpisové helmy rozhodně nelze nikdy a za žádných okolností vyjíždět.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



