Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.
APLIKACI STAHUJTE ZDE.
LOM u pardubického letiště provozuje areál pro výcvik pilotů i pozemního personálu. Kromě samotných vrtulníků ruské výroby má zde k dispozici například také české cvičné letouny L-39 nebo dopravní L-410.
Mezinárodní centrum v Pardubicích
Centrum původně využívala pouze tuzemská armáda, v poslední době v něm začínají cvičit také vojáci ze zahraničí. Podnik například loni získal program na výcvik několika pilotů z USA a Afghánistánu.
Do budoucna by takovýchto programů mohlo přibýt. Severoatlantická aliance totiž na svém květnovém summitu schválila plán na propojení školicích středisek z různých členských států, jehož součástí se stal i LOM Praha. „Zakázka na výcvik polských pilotů je nyní prvním krokem k tomu, abychom v Česku měli skutečné mezinárodní centrum leteckého výcviku,“ poznamenal generální sekretář ministerstva obrany Jan Vylita.
Právě na nových zakázkách dnes závisí přežití leteckých opraven, které zaměstnávají kolem devíti stovek lidí. Zatímco v minulosti mu práci zajišťovala česká armáda, která si u něj objednávala opravy a modernizace svých vrtulníků a cvičných letounů, v současnosti se kvůli škrtům musí ohlížet v zahraničí.
VIDEO: Vrtulník Mi-17 se pilotuje jako vzdušný kočár, který nemusíte udržovat
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Vladimír Šnídl




