Předpokládat, že lidé chtějí to, co se jim líbí, je omyl. Touha a "líbení se" jsou dvě různé emoce a často spolu vzájemně reagují podivnými způsoby. Čím více lidé něco chtějí, tím méně se jim to pak líbí, dokázali vědci. Je to, jako když se snažíte dostat do exkluzívního klubu. Jste-li odmítnuti, láká vás to ještě víc. Ale když se tam nakonec dostanete, řeknete si: a to je všechno?

Závěry, ke kterým dospěli výzkumníci Uzma Khanová, Ab Litt a Baba Shiv (HBR 6/2010), naznačují, že s některými marketingovými postupy je třeba zacházet velmi opatrně. Například strategické vytváření nedostatku a zvyšování hladu po určitém zboží sice povede k okamžitému zvýšení poptávky, ale dlouhodobě se může vymstít: odrazí se na jiných produktech téže značky, loajalitě zákazníků, opakovaných nákupech. Pokud tedy víte, co děláte - pokud vám jde třeba o dosažení čtvrtletních výsledků - pak je to v pořádku. Jinak se spíše vyplatí mít dlouhodobou strategii.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 50 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.