Být první, kdo přijde s novou technologií, je méně důležité než být první, kdo si uvědomí - a dokáže realizovat - její největší a nevyužitý tržní potenciál. Roberto Verganti, profesor milánské polytechniky, pro to ve svém článku v časopise Harvard Business Review (Designing Breakthrough Products, HBR 10/2011), používá religiozní termín "zjevení". Definuje jej jako "uvědomění si bytostné povahy či významu něčeho". Podle něj nemusí jít o náhlý záblesk intuitivního pochopení. Klasickým příkladem je objevení Archimédova zákona: dá se jistě předpokládat, že než se starověký učenec ponořil do lázně, aby vzápětí zvolal "heuréka" a rozběhl se nahý ulicemi Syrakus, o problému přemýšlel z nejrůznějších stran. Také na průlomových nápadech se dá systematicky pracovat, dokonce je to nutné - jen je třeba vědět jak.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později