V nejistých časech hledají investoři méně tradiční, leč bezpečné způsoby zajištění svých úspor. Stále oblíbenější se proto stává ukládání peněz do sbírek vín, umění, starých mincí. A také poštovních známek.

Malé ozubené papírky o několika centimetrech čtverečních totiž často stojí statisíce či miliony, jejich cena je v čase poměrně stabilní a u nejvzácnějších kusů dokonce roste.

V Česku se ročně prodají známky až za 130 milionů korun. Dobré známky časem zrají jako víno. Neublíží jim ekonomická recese, hurikán ani zemětřesení.

Objemy obchodů v českých a především zahraničních aukčních síních v řádech desítek milionů korun, respektive eur, dokazují, že o cenné poštovní známky je zájem v každé době. "Myslel jsem si, že se krize podepíše na zájmu o známky negativně, ale nebyla to pravda," potvrzuje bývalý předseda Svazu českých filatelistů Lumír Brendl.


FOTOGALERIE: Nejvzácnější poštovní známky na světě. (Ceny známek jsou orientační, unikáty majitelé často nechtějí prodat a bez aukce nelze určit tržní hodnotu.)


 

 

Více se o tématu investic do poštovních známek dočtete v novém vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 13. října, nebo pod odkazem níže:

Související