Srovnávat energetickou společnost ČEZ před příchodem a po odchodu Martina Romana z funkce generálního ředitele je jako porovnávat starou škodovku s dravým sportovním vozem. Z uvážlivého, místy až opatrnického investora se stal doslova stroj na peníze generující desetimiliardové zisky, který rozprostřel svůj vliv od Německa, přes Maďarsko a celý Balkán až do Turecka.
Celá skupina nyní čítá 188 společností a zaměstnává přes 32 tisíc lidí oproti zhruba 18 tisícovkám v roce 2003. Samotná »původní« elektrárenská společnost ČEZ během oněch sedmi let zeštíhlela téměř na polovinu. Roman se dokázal nekompromisně odstřihnout od všech nevydělávajících dceřinek a zachoval jen skutečně životaschopnou kostru, na niž postupně nabaloval další akvizice.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později