Firma Nivea se ve své poslední reklamní kampani nechtěla spoléhat jen na hebkou pleť. Místo toho tvrdila, že její krém »civilizuje«. Ke znázornění tohoto efektu si vybrala muže tmavé pleti. Zobrazila ho, jak čistý, ostříhaný a oholený odhazuje svůj původní zjev - vousatou hlavu s afrem.
Na sociálních sítích to vyvolalo vlnu odporu. Lidé reklamu odsoudili jako rasistickou.
Firma reklamu téměř vzápětí stáhla a omluvila se. Kampaň jí sice přinesla pozornost, ta ale imagi značky neprospěla. A Nivea teď bude muset svůj obrázek v očích veřejnosti vylepšovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



