Právě místní konkurenti vědí, jak tamní spotřebitelé myslí, co potřebují, co chtějí a jak to nakupují. Zejména od místních maloobchodníků se musíte hodně učit, zdůrazňují Guillermo D´Andrea, David Marcotte a Gwen Dixon Mor-rison v článku Let Emerging Market Customers Be Your Teachers (HBR, prosinec 2010).
Nadnárodní společnosti podle autorů zákazníky mimo Evropu a Severní Ameriku nechápou. Úsměvnými příklady jsou baseballové pálky, které se setkaly s pobavením v Argentině milující fotbal, zahradnické náčiní, které neuspělo na neoplocených pláních Latinské Ameriky, nebo prací prášky, jež se neprosadily na severovýchodě Brazílie, kde ženy perou mýdlem v potocích.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později