Právě místní konkurenti vědí, jak tamní spotřebitelé myslí, co potřebují, co chtějí a jak to nakupují. Zejména od místních maloobchodníků se musíte hodně učit, zdůrazňují Guillermo D´Andrea, David Marcotte a Gwen Dixon Mor-rison v článku Let Emerging Market Customers Be Your Teachers (HBR, prosinec 2010).
Nadnárodní společnosti podle autorů zákazníky mimo Evropu a Severní Ameriku nechápou. Úsměvnými příklady jsou baseballové pálky, které se setkaly s pobavením v Argentině milující fotbal, zahradnické náčiní, které neuspělo na neoplocených pláních Latinské Ameriky, nebo prací prášky, jež se neprosadily na severovýchodě Brazílie, kde ženy perou mýdlem v potocích.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



