- Ve 30. letech probíhala v Kvasinách výroba karoserií automobilů Jawa.
- Po druhé světové válce začala továrna montovat vozy Škoda.
- V 60. letech se v Kvasinách vyráběl kabriolet Felicia a vůz Octavia Combi.
- K úspěšným výrobkům patřily sportovní vozy Škoda 110R Coupé a Škoda Garde (respektive Rapid) ze 70. a 80. let.
- Pro Kvasiny bylo vyvinuto kupé Škoda 783 odvozené od modelu Favorit. Zůstalo však u prototypu a v 90. letech závod vyráběl užitkové vozy Škoda Pick-up.
- Na počátku tisíciletí závod prošel kompletní modernizací.
- Postupně získal výrobu vozů Superb, Roomster a Yeti. Montáž modelu Roomster letos předal do Vrchlabí.
- Závod měl loni přibližně 3400 kmenových pracovníků a 500 agenturních.
- Kapacita činí asi 100 tisíc aut ročně.
- Vedle výrobního závodu má Škoda v Kvasinách prototypovou dílnu, kterou využívají i další značky.
100 tisíc vozů
Taková je roční kapacita závodu v Kvasinách.
Kvasiny kdysi bývaly tak bezvýznamné, že místní železniční stanici pojmenovali podle nedalekého městečka Solnice.
Dnes je zde druhý největší závod Škody a montuje se tu přibližně 100 tisíc vozidel ročně. A brzy to bude podstatně více. Závod totiž podle informací týdeníku Ekonom čeká zásadní navýšení výrobní kapacity.
Vedení automobilky sice své záměry tají, v Kvasinách již však probíhá výkup přiléhajících pozemků pro rozšíření závodu. Týdeník Ekonom také zjistil, že Škoda chystá modernizaci lakovny a pro výrobní linky hodlá objednat další roboty. Dodávky některých technologií by se měly uskutečnit již koncem příštího roku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později