- Ve 30. letech probíhala v Kvasinách výroba karoserií automobilů Jawa.
- Po druhé světové válce začala továrna montovat vozy Škoda.
- V 60. letech se v Kvasinách vyráběl kabriolet Felicia a vůz Octavia Combi.
- K úspěšným výrobkům patřily sportovní vozy Škoda 110R Coupé a Škoda Garde (respektive Rapid) ze 70. a 80. let.
- Pro Kvasiny bylo vyvinuto kupé Škoda 783 odvozené od modelu Favorit. Zůstalo však u prototypu a v 90. letech závod vyráběl užitkové vozy Škoda Pick-up.
- Na počátku tisíciletí závod prošel kompletní modernizací.
- Postupně získal výrobu vozů Superb, Roomster a Yeti. Montáž modelu Roomster letos předal do Vrchlabí.
- Závod měl loni přibližně 3400 kmenových pracovníků a 500 agenturních.
- Kapacita činí asi 100 tisíc aut ročně.
- Vedle výrobního závodu má Škoda v Kvasinách prototypovou dílnu, kterou využívají i další značky.
100 tisíc vozů
Taková je roční kapacita závodu v Kvasinách.
Kvasiny kdysi bývaly tak bezvýznamné, že místní železniční stanici pojmenovali podle nedalekého městečka Solnice.
Dnes je zde druhý největší závod Škody a montuje se tu přibližně 100 tisíc vozidel ročně. A brzy to bude podstatně více. Závod totiž podle informací týdeníku Ekonom čeká zásadní navýšení výrobní kapacity.
Vedení automobilky sice své záměry tají, v Kvasinách již však probíhá výkup přiléhajících pozemků pro rozšíření závodu. Týdeník Ekonom také zjistil, že Škoda chystá modernizaci lakovny a pro výrobní linky hodlá objednat další roboty. Dodávky některých technologií by se měly uskutečnit již koncem příštího roku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.





