Většina manažerů dokáže formulovat hlavní trendy. Často však nedokážou rozpoznat méně zřejmé, ale zásadní možnosti, jak tyto trendy ovlivňují aspirace zákazníků, jejich postoje a chování. To platí zejména pro trendy, které manažeři považují pro své klíčové trhy za periferní.
Proto do svých inovačních strategií začleňují vlastnosti produktů, které řeší dopad trendu na zákazníky jen povrchně, nebo zaujímají postoj "počkejme a uvidíme". Takové reakce vedou přinejmenším k promarněným ziskovým příležitostem nebo nehospodárným výdajům na výzkum a vývoj. V extrémním případě mohou ohrozit firmu tím, že přenechá konkurentům příležitost transformovat dané odvětví.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později