1. Jaký byl obchodní rok 2004 a co se změnilo naším vstupem do EU?
2. Jaké výsledky a trendy očekáváte letos?
3. Jaké novinky a zajímavosti zájemcům letos nabídnete?
BMW
Dr. Udo Richter, generální ředitel a předseda představenstva AuTec Group a. s.
1. V roce 2004 prodala společnost AuTec Group, generální dovozce a největší prodejce motocyklů BMW v České republice, celkem 113 motocyklů. Tento výsledek odpovídá našim očekáváním. Vstup do Evropské unie žádné zásadní změny pro prodej motocyklů BMW nepřinesl.
2. Letos očekáváme vzhledem k nabídce nových modelů BMW rostoucí poptávku.
3. Stále ještě za novinku lze označit cestovní enduro BMW R 1200 GS. Velká očekávání směřují ke sportovnímu stroji K 1200 S s výkonem 167 koní. Řadu zájemců si najde i dvojice cestovních motocyklů R 1200 RT a R 1200 ST. Nelze zapomínat ani na dříve uvedené motocykly - vždyť nabídka BMW sahá od výborně ovladatelného modelu F 650 CS až po loni inovovaný luxusní motocykl K 1200 LT.
Ducati
Veronika Papežíková, jednatelka společnosti Moto Italia s. r. o.
1. Od vzniku firmy v roce 2001 se snažíme především pravdivě prezentovat motocykly Ducati jako stroje nejen krásné a výkonné, ale i spolehlivé. V tomto ohledu je pro nás nejlepší reklamou spokojený zákazník. Máme radost, že se toto naše úsilí v loňském roce zúročilo rekordním počtem prodaných motocyklů. Vstup ČR do EU byl pro nás pozitivní hlavně z důvodu zjednodušení zahraničního obchodu. Promítlo se to například do rychlosti dodávek motocyklů nebo náhradních dílů z Itálie. Zjednodušila se i naše spolupráce s partnerskou firmou zastupující Ducati na Slovensku. Žádná negativa v podobě individuálních dovozů nových strojů do ČR zatím neregistrujeme, naopak se na nás ve větší míře obracejí zájemci o koupi nového stroje ze zahraničí.
2. V letošním roce bychom rádi dosáhli výsledků srovnatelných s loňskem, nebo dokonce lepších. Věříme, že potenciál značky Ducati na českém trhu není zdaleka vyčerpán. Chceme oslovovat především ty milovníky motocyklů, kteří se chtějí odlišit, chtějí exkluzivní evropskou kvalitu, jedinečné motocykly s historií a závodní tradicí. Právě taková je značka Ducati.
3. Již nyní je k vidění kompletní modelová řada 2005, včetně nové 999 a Monsteru S2R. Zároveň probíhá doprodej loňských modelů za zvýhodněné ceny. Obchod Ducati Prague v Sokolovské ulici v Praze prošel v uplynulém měsíci menší rekonstrukcí, rozšířen byl servis, takže jsme na sezonu připraveni.
Honda
Jiří Miňovský, generální ředitel Honda ČR
1. Výsledky roku 2004 jsou pro nás více než uspokojivé. Na českém trhu jsme prodali 1859 motocyklů, což je více než 10% nárůst oproti roku 2003. V kubaturách nad 50 ccm jsme tak opět dosáhli nejvyššího počtu prodaných kusů a obhájili pozici číslo jedna na trhu. Vstup ČR do EU se projevil převážně pozitivně, a to především zjednodušením řady každodenních obchodních a logistických operací.
2. V letošním roce očekáváme opět mírný nárůst prodeje, a to především díky kvalitní a stále se rozvíjející dealerské síti a široké škále nabízených modelů, ze kterých si vybere prakticky každý zákazník. Z dlouhodobého hlediska spatřujeme prostor pro růst trhu motocyklů především díky rostoucí životní úrovni a kupní síle obyvatel.
3. Do letošní sezony přichází Honda s řadou novinek téměř ve všech motocyklových kategoriích. Z těch nejžhavějších to je především tituly mistra světa supersportů ověnčená CBR600RR, určená příznivcům rychlé jízdy a okruhových závodů. Pro fanoušky kategorie naháč je připravena nová generace oblíbeného hornetu a vyznavače horských serpentin i městských uliček zcela jistě nadchne nová Honda FMX650. Tím ovšem výčet novinek nekončí, kompletní modelovou řadu si můžete právě v těchto dnech prohlédnout na stánku Hondy v pravém křídle Průmyslového paláce v rámci výstavy Motocykl 2005. Dále pro naše zákazníky již tradičně připravujeme řadu velmi oblíbených podniků, jako jsou Honda dny na okruzích, Enduro Tour pro příznivce cestování či Off-road víkend pro příznivce motokrosu. Technický stav svého motocyklu si pak můžete nechat bezplatně zkontrolovat u autorizovaných dealerů v rámci jarní servisní kampaně.
Kawasaki
Ing. Antonín Daniel, ředitel společnosti ASKO KC s. r. o., výhradní dovozce Kawasaki
1. Vstup do EU sice nebyl opravdu nijak dramatický oproti názorům některých pesimistů, avšak v průběhu roku se ukázalo, že u českých zákazníků zavládl pocit, že mají více možností nákupu v zahraničí. To se projevilo především v nárůstu dovozu ojetin. Celkový propad (14 %) v prodeji nových motocyklů byl zaznamenán v segmentu čtyřkolek a motokrosových speciálů. Silniční motocykly zůstaly přibližně na stejných číslech jako v roce 2003. Nejúspěšnějším motocyklem byl nový model Z 750, který zaznamenal velký úspěch v celé Evropě.
2.Domnívám se, že letošní rok bude kopírovat ten loňský. Problém vidím v nízkém kurzu dolaru, kdy výrobky, které nepotřebují homologace, jako jsou motokrosy a čtyřkolky, budou velkými šedými dovozci dováženy ze Spojených států do Evropy (například Nizozemsko, SRN) a následně distribuovány do zemí Evropské unie. Tyto produkty tvoří u nás až třetinu celkových prodejů. Pokud jde o trendy, je vidět, že klasické, nahé motocykly lákají zákazníky čím dál víc a supersportovní motocykly přestávají zejména pro svoje jednoúčelové zaměření být tak atraktivní jako v minulosti.
3.Každý rok má Kawasaki připraveny významné novinky. Pro rok 2005 jsou to tyto modely: ZX-6R Ninja - supersport, který předběhl dobu, Z 750S - polokapotovaný naháč odvozený od velmi oblíbené Z 750, KLE 500 - inovované silniční enduro, VN 1600 Classic Tourer, KX 250 - motokrosový speciál s dvoutaktním motorem, čtyřkolku KVF 750 4 x 4.
Peugeot - Scooters
Richard Preissler, ředitel Scooters a. s.
1.Rádi bychom poděkovali všem našim zákazníkům a popřáli jim především úspěšnou motoristickou sezonu. Minulý rok nebyl z hlediska prodejnosti nejhorší, i když jsme trochu více očekávali nárůst prodejnosti v segmentu nejlevnějších skútrů okolo 35 tisíc korun, kterými se snaží značka Peugeot Motocycles reagovat na prudký nárůst asijské konkurence. Nutno uznat, že v Evropě se jí to daří velmi dobře, neboť modelů LUDIX se prodalo více než 45 000 kusů. U nás si lidé zřejmě zatím nezvykli na fakt, že i značka, která platí za etalon kvality a vyšší cenové kategorie, může nabízet kvalitní skútry za velmi příznivou cenu.
Nicméně díky nabízenému širokému sortimentu, stále se rozvíjející dealerské síti, výborné kvalitě a líbivému designu se zvýšil prodej v běžné dealerské síti oproti roku 2003 téměř o třetinu. Vstup do Evropské unie se ve finálním prodeji neprojevil nikterak negativně, avšak z řad zákazníků je cítit, že více přemýšlí, kalkulují, srovnávají, spekulují a pak se teprve rozhodnou, zdali koupí v České republice nebo třeba v jiné zemi.
2.Pevně věřím, že letošní sezona bude ještě úspěšnější než ta předešlá. Alespoň uděláme vše pro to, aby byla. Rozšíříme nabídku akčních sportovních modelů, přibudou modely v nižší cenové hladině a samozřejmě stále budujeme kvalitní dealerskou síť. Také věříme, že lidé ve svém výběru začnou upřednostňovat kvalitu, kterou jim bezesporu naše značka nabízí.
3.Uvedeme na trh nový model LUDIX BLASTER, který svými parametry a designem zcela jistě zaujme nejednoho motoristu. Jedná se o vodou chlazený skútr se zcela novým typem motoru. Dále představíme model LUDIX SNAKE, atraktivní kompaktní skútr ve stylu offroad, vhodný především do městského provozu. Novinkou bude i odlehčený model JET FORCE C-tech, s karburátorem místo vstřikování paliva a samozřejmě s cenou pod 80 000 korun, což bude jistě velké lákadlo pro sportovně založené zákazníky. Drobné designové úpravy u modelů TREKKER a SPEEDFIGHT WRC se týkají především barvy a změny sponzorů a log. V neposlední řadě uvádíme na český trh modely PEUGEOT XP6 a XR6 v provedení enduro, supermotard, street a sportovní kapotáž. Ceny by se měly pohybovat mezi 80 až 90 tisíci korunami.
Suzuki
Václav Lula, generální ředitel Suzuki Motor Czech, s. r. o.
1.V roce 2004 jsme prodali 553 motocyklů Suzuki, což je o více než 9 % více ve srovnání s předchozím rokem, proto jej hodnotíme velmi pozitivně. Nejprodávanějším modelem byl již tradičně Bandit 600, velmi úspěšný byl také nový model V Strom 650. Vstup do EU z našeho úhlu pohledu neznamenal z hlediska prodeje významnější změny.
2.Směr vývoje motocyklového trhu lze odhadovat jen velmi obtížně, my se domníváme, že v roce 2005 by prodej motocyklů opět mohl zaznamenat mírný nárůst. K tomu by mohly přispět v posledních letech obecně příznivé ceny motocyklů a stále výhodnější možnosti financování jejich nákupu.
3.V modelovém roce 2005 představí značka Suzuki šest nových modelů v pěti kategoriích, nejvýznamnějšími jsou bezesporu GSX-R 1000 v kategorii supersport a Bandit 650 v kategorii cestovních motocyklů. Další významnou novinkou je snížení cen náhradních dílů a zahájení jejich přímých dodávek. Díky tomuto systému, který jsme zahájili v prosinci loňského roku, nyní objednáváme náhradní díly ze skladu Suzuki International Europe a dodací lhůta k dealerovi činí tři dny.
Yamaha
Vladimír Přibyl, ředitel YAMA MOTO Sport a. s., výhradní dovozce YAMAHA
1.Rok 2004 byl celkem úspěšný. Prodeje motocyklů si udržely mírný nárůst, který se odehrával převážně v kategorii 125 ccm. V této kategorii proto naše firma připravila hned tři novinky. Jedná se o cestovní motocykl YAMAHA YBR 125 za 59 500 Kč, enduro XT 125 ve dvou provedeních za cca 90 tisíc Kč a nový model skútru NXC 125 za 75 000 Kč. Vstupem do EU se mnoho v motocyklech nezměnilo, protože motocykloví výrobci mají již delší dobu jednotnou cenovou politiku pro celou Evropu. Oživení nastalo jen v dovozu ojetých strojů, které zatím není český trh schopný produkovat v dostatečném množství.
2.Letos očekáváme pokračování ve stávajícím trendu mírného nárůstu, a to převážně ve zmíněné kategorii 125 ccm, a dále větší zájem o cestovní motocykly na úkor ostatních kategorií.
3.Yamaha letos mimo již zmíněné 125 připravila revoluční novinku MT-01, od které si slibuje vytvoření nového image značky a která by měla postupně nahradit některé modely velkoobjemových chopperů. Dále letos uvedeme na trh novou YZF R6, které se dostalo celé řady změn, a to i ve výročním provedení v barvách Valentina Rossiho jako YZF R46.
Vlajková loď Hondy v kategorii naháčů má dynamický řadový čtyřválec o objemu 1284 ccm a maximální krouticí moment 117 Nm již při 6000 otáčkách. Přepracované užší boční podsedlové kryty umožňují lehký dosah na zem jezdcům všech postav.
Podvozek stroje BMW K 1200 S je vpředu vybaven světovou novinkou v sériové výrobě motorek, jedinečným zavěšením BMW Motorrad Duolever, a vzadu nově navrženým a extrémně lehkým sportovním kardanem a zavěšením BMW Motorrad EVO-Paralever.
Nový hornet s dynamickým a ostře reagujícím motorem a technickými prvky z dílny HRC je připraven poskytnout nové zážitky všem milovníkům adrenalinu a rychlé jízdy. Má naladěn plynulý a silný nástup výkonu v celém spektru otáček.
Velký chopper má zvětšen objem na 1552 ccm, upraveno bylo i elektronické vstřikování paliva, změn se dočkal i rám a přední vidlice. Před pádem je chopper chráněn mohutnými padacími rámy. K dispozici jsou kufry.
Suzuki SV650S je vybavena aerodynamickou polokapotáží s dvoudílným světlometem a dělenými níže položenými řídítky.
Masivní naháč po vzoru legendárního V-MAXe, jehož studie byla představena už před šesti lety. Motor má objem 1670 ccm a 90 koní při necelých pěti tisících otáčkách a 150 Nm při necelých čtyřech.
Suzuki Bandit patří mezi nejznámější motorky na světě a je jedním z největších symbolů klasických naháčů. Letos dostal nový vzhled a silnější motor.
Supersportovní řadu Yamahy zahájil před lety model R1. Později přišla lehčí a živější R6. Své přední postavení ve třídě šestistovek si udržuje stále.