Před 10 lety patřilo Mitsubishi k průkopníkům elektromobility. I na náš trh uvedlo miniaturní model i‑MIEV se skromnou baterií na 16 kWh a dojezdem 100 kilometrů, který citelně poklesl, když jste si v zimě zatopili. Od té doby prošel japonský průmysl velkou proměnou. Poté co si Čína uzurpovala obor lithiových článků a obsadila důležitá naleziště surovin, vyhlásila japonská vláda velký obrat k vodíku. Roli sehrála i havárie ve Fukušimě, respektive zemětřesení, jež jí předcházelo a v rozsáhlých oblastech přerušilo distribuci elektřiny. Vodík jako médium a úložiště umožňuje pružněji decentralizovat energetiku a neprohlubovat přitom závislost na Číně.
Trend opačný než v Evropě
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111