Výlet do minulosti může mít barevnou a zábavnou podobu pana Broučka, může ale nabýt i temnějších, šedivějších tónů. Střílečka Hrot, která vzdává hold legendární hře Quake, na šeď a depresivní prostředí sází všechno. Alternativní realita v komunisty ovládaném Československu nevypadá moc vesele. Probudit se v bunkru pod stanicí metra a čelit nepřátelům v ruských plynových maskách a zmutovaným krysám je ale jen začátek.

Autor hry se soustředil na jednoduchou hratelnost a využil na maximum historický rámec hry, který ale nijak neadoruje. Vtipné je i použití komunistických symbolů srpu a kladiva jako základních zbraní pro boj zblízka. Netradičně řešené jsou i lékárničky − zdraví a sílu doplňuje anonymní hrdina konzumací mléka z plastových pytlíků. To pamětníkům může být podezřelé, vzhledem k minimální trvanlivosti tohoto produktu řízeného hospodářství by mléko mohlo sloužit spíš jako vrhací zbraň.

Nostalgických prvků je ve hře spousta − staré metro, nohama roztáčené kolotoče na sídlištích i klasické, elektřinou poháněné labutě… Skoro by se chtělo říct, že tahle hra není pro mladé. Retro je i design hry, pracující s kostičkovanou grafikou, ta je ale populární i 31 let od pádu železné opony. A i bez pokročilých grafických efektů lze vytvořit působivou atmosféru. Prvek fantaskna a zábavy přidává podoba nepřátel, včetně zmutovaných zvířat s plynovými maskami.

Hrot je zatím dostupný ve formě předběžného přístupu s jednou epizodou, která obsahuje osm herních úrovní zasazených do ikonických míst, jako je pakul čili pražský Palác kultury a blízká stanice metra Vyšehrad, ve hře a v minulosti Gottwaldova. Stojí 370 korun a doporučení si zaslouží i v případě, že vám není čtyřicet plus. Stačí mít rád klasické střílečky.

Retro je i design hry, pracující s kostičkovanou grafikou, ta je ale populární i 31 let od pádu železné opony. A i bez pokročilých grafických efektů lze vytvořit působivou atmosféru.
Retro je i design hry, pracující s kostičkovanou grafikou, ta je ale populární i 31 let od pádu železné opony. A i bez pokročilých grafických efektů lze vytvořit působivou atmosféru.
Foto: archiv
Retro je i design hry, pracující s kostičkovanou grafikou, ta je ale populární i 31 let od pádu železné opony. A i bez pokročilých grafických efektů lze vytvořit působivou atmosféru.
Retro je i design hry, pracující s kostičkovanou grafikou, ta je ale populární i 31 let od pádu železné opony. A i bez pokročilých grafických efektů lze vytvořit působivou atmosféru.
Foto: archiv