Když chce český výrobce armádní techniky prorazit s novým typem na světový trh, slyšíme vždy, že nejdřív musí najít kupce doma. Zakázka od české armády a její úspěšná realizace je první a zásadní referencí. Případ lehkých bitevníků z Aera ukázal, že sama o sobě nestačí, ale platí, že bez ní se šance na úspěch na světovém trhu snižuje. Totožná logika se dá uplatnit na atomové elektrárny, což je minimálně stejně strategické "zboží" jako produkce českých zbrojovek. Co nám takový pohled řekne? Bohužel ukáže, jak je skutečná nabídka osvědčených reaktorů vhodných pro dukovanskou lokalitu úzká i jak nevýhodné postavení nyní mají západní výrobci.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se