K dlouhodobě stabilním segmentům českého oděvního průmyslu patří výroba outdoorového a sportovního zboží. Působí v něm zhruba 50 firem sídlících a vyvíjejících své oděvy v Česku. Většina z nich v něm také alespoň část své produkce šije. I v obtížném loňském roce, kdy obchody včetně těch s oděvy čelily uzavírkám, si firmy zaměřené na outdoorové oblečení dokázaly udržet většinu svých tržeb.

Téměř 950 milionů korun utržila podle předběžných propočtů v loňském roce jednička na českém trhu s outdoorovým oblečením a v tuzemském oděvním průmyslu vůbec − společnost Alpine Pro. Loňský výsledek je tak na úrovni průměru posledních dvou let. Rovněž například výrobce sportovních čepic a svetrů Kama očekává za loňský rok tržby kolem 40 milionů korun, tedy zhruba stejné jako v roce 2019. S 25 zaměstnanci přitom patří k menším firmám v oděvním sektoru.

Velká část současných podniků specializujících se na sportovní oděvy vznikla hned na počátku 90. let. Jejich zakladatelé − často nadšenci − chtěli nabídnout na tehdejším trhu nedostatkové zboží. Například zakladatelka Kamy Mahulena Pertlová začala podnikat už v roce 1989. Alpine Pro je na trhu od roku 1994.

Odlišit se

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.