Od svého vzniku v roce 2014 utratil americký start-up Faraday přes dvě miliardy dolarů, sériovou výrobu vozů na elektrický pohon však dosud nezahájil. Na chod podniku měly vliv i obrovské osobní dluhy čínského zakladatele a většinového majitele Jia Yuetinga. Své plány však firma neopouští. K jejich naplnění by měli pomoci jednak noví investoři, jednak generální ředitel Carsten Breitfeld. Bývalý vysoký manažer BMW byl v německé značce zodpovědný za rozvoj elektrických a hybridních vozů.

Breitfeld nyní oznámil uvedení akcií firmy na burzu. Společnost Faraday přitom nepůjde cestou vlastní primární veřejné nabídky (IPO). Na akciový trh se automobilka hodlá dostat sloučením s některou ze speciálních investičních firem, zkráceně označovaných jako SPAC (special purpose acquisition company).

"Jednání probíhají a brzy bychom snad měli být schopni sdělit bližší informace," řekl Breitfeld. Neuvedl však, s kým automobilka jedná ani v jakém časovém horizontu by mělo dojít k dohodě.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se