Tržby za hotelový pokoj v Praze v červenci meziročně klesly o více než 80 procent. Obsazenost hotelů v hlavním městě byla v prvním letním měsíci 20 procent. Stále chybějí zahraniční turisté, i když se pomalu vracejí Němci či Nizozemci. S CzechTourismem se jedná o podpoře v zemích, které jsou od ČR na dojezdovou vzdálenost autem nebo vlakem. ČTK to řekl prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek.

V Praze i v červenci podle Stárka zůstalo zavřených 30 procent hotelů. Podle nejnovější statistiky, která sleduje tří- a čtyřhvězdičkové hotely, byly tržby za jeden pokoj 13 eur (338 korun). Loni byly hotely v hlavním městě ve stejném období zaplněny na 80 procent a tržby za jeden pokoj byly zhruba 70 eur (1820 korun), uvedl Stárek.

Státní agentura CzechTourism podle své mluvčí Ivany Vejvodové se současně s otevřením hranic zaměřila na propagaci Česka v zemích v dojezdové vzdálenosti autem. Kromě sousedních států cílí na Nizozemsko a Maďarsko. Zaměřuje se na větší města v blízkosti hranic. "Zvýšená podpora je přitom věnována zejména segmentu MICE (meetings – schůzky, incentives – motivační cestovní ruch, conferences, congress – konference, kongresy, events, exhibitions – výstavy, akce), lázeňství a nejvíce zasaženým regionům, mezi které patří i Praha," popsala Vejvodová.

Od září je plánována celosvětová on-line kampaň propagující zhruba 600 turistických cílů v regionech prostřednictvím inzerce na Googlu a Facebooku ve strategických teritoriích. Jejím cílem je prodloužit turistickou sezonu v ČR. Vláda na ni vyčlenila 90 milionů korun.

Tržby z cestovního ruchu se podle červencového odhadu ve srovnání s loňskem propadnou na 158 miliard korun, tedy téměř na polovinu. Praha dosud tvořila 60 procent tuzemského cestovního ruchu. Experti u ní nyní předpokládají pokles spotřeby o zhruba 70 procent.