Všichni velcí investoři ve stavebnictví začínají kvůli dopadům koronaviru přehodnocovat svoje plány. To bude mít v příštích dvou letech na stavebnictví zásadní dopad, a to jak v pozemním, tak i v dopravním stavitelství. "Za Skansku mohu jednoznačně říct, že my do žádné cenové války nepůjdeme. Určitě nebudeme dávat ceny, které by nepokrývaly náklady a dostatečnou marži," říká v rozhovoru HN Michal Jurka, prezident Skanska Central Europe.

HN: V čem koronavirus nejvíce ovlivnil stavebnictví?

Ta horká fáze byla několik týdnů extrémní. Stavební práce sice většinou pokračovaly, my jsme třeba na D1 kvůli bezpečnosti svých lidí některé projekty i posílili. Jinak se ale na dva měsíce ostatní zastavilo − stavební řízení, povolování staveb, projektování. Významným investorům se skokově změnily priority. Jak ti soukromí, tak ti veřejní začínají přehodnocovat svoje plány. Dopad těchto změn bude v příštích dvou letech zásadní.

HN: Stát slíbil, že dá letos na investicích do dopravní infrastruktury 113 miliard. V oboru si ale dlouhodobě stěžujete na nedostatek lidí. Jste schopni to prostavět?

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se