Podpora dobrovolnictví a práce pro komunity se v posledních letech dostává do popředí zájmu českých zaměstnavatelů. Důvodem je skutečnost, že mezi zaměstnanci postupně zastávají většinu mladší generace, například mileniálové či generace Y, které se o otázky společenské zodpovědnosti aktivně zajímají. Dokonce i při výběru zaměstnavatele dbají na to, jak moc se firma v těchto ohledech angažuje. Rostoucí zájem firem o podporu dobrovolnických programů potvrzují mimo jiné i údaje asociace ABSL, která v ČR sdružuje centra podnikových služeb. Podle nich nějaký druh dobrovolnických aktivit podporuje 83 % českých center, tedy meziročně o 13 procentních bodů více. Největší oblibě se těší programy zaměřené na pomoc životnímu prostředí (64 %) a péči o lidi s postižením (41 %).

SAP Month of Service je nejdéle fungující dobrovolnická kampaň skupiny SAP, jejímž cílem je umožnit pracovníkům pomáhat v místní komunitě. Každý zaměstnanec tak měl v říjnu možnost strávit jeden plně hrazený pracovní den mimo své pracoviště a věnovat se dobrovolnickým aktivitám dle vlastního výběru.

Pracovníci skupiny SAP měli na výběr ze 37 projektů z mnoha míst po celé ČR. Dvě třetiny aktivit probíhaly v Praze, další pak například v Brně, Benešově, Drnovicích, Načeradci či Srbči. O účast v projektech bývá tradičně velký zájem. Do projektů se zapojují zaměstnanci ze všech společností skupiny SAP v ČR, bez ohledu na věk či národnost,“ popisuje Eva Holubová, koordinátorka měsíce dobrovolnictví v SAP Services, jednom z největších center podnikových služeb v ČR.

Mezi dobrovolnickými aktivitami převažovala práce venku, jako například sázení stromků, čištění lesa, práce na zahradě a údržba zeleně, sběr odpadu, natírání, mytí oken, sekání trávy či venčení psů z útulku. Nechyběly ani méně tradiční možnosti, jako například příprava charitativního bazaru či pikniku pro lidi bez domova nebo výroba drobností pro vánoční trh.