„Často se scházíme s odborníky z různých odvětví, abychom si vyměnili nápady a promysleli, jaké technologie můžou přinést inovativní řešení v oblastech, jako je logistika,” uvedl CNBC mluvčí Alphabet.

Summit souvisel s tím, že se mateřská společnost Googlu snaží rozšiřovat online prodej a konkurovat největším e-shopům, jako jsou Amazon nebo Alibaba. Alphabet loni investoval 550 milionů dolarů do druhého největšího online prodejce v Číně, JD.com.

Podle zdrojů CNBC se na summitu diskutovalo hlavně o prediktivní analytice, logistice objednávek, sledování zásilek, využití technologie Bluetooth a doručování pomocí dronů. Moderátoři diskuze zdůraznili také automatizaci skladování a zrychlení logistických procesů a doručování online zásilek.

Manažeři Alphabetu se podle CNBC nejvíce zajímali o možnosti analýzy, která by pomáhala předpovídat chování nakupujících, respektive by automaticky zjišťovala, o které zboží bude největší zájem a vyplatí se je tedy nakoupit, dopředu si tak vytvořit správně zacílené zásoby a následně zboží výhodně prodat. K tomu by firma mohla využít obrovská množství dat, která má Google k dispozici.

Mluvilo se také o možnostech doručování drony. Pod Alphabet patří i společnost Wing, která letos dostala jako první povolení od americké agentury FAA uvést do provozu komerční doručovací dron, což nedávno ve spolupráci s logistickou firmou FedEx i zrealizovala a předstihla tak konkurenty jako Amazon, Uber nebo UPS.

Související