Počet návštěvníků internetu z mobilních telefonů se v září proti srpnu zvýšil o dvě procenta na 4,8 milionu lidí. Počet zhlédnutých stránek ale o čtyři procenta klesl na 2,76 miliardy. Vyplývá to z měření NetMonitoru.

Množství uživatelů internetu z počítačů se zvýšilo jen o 0,2 procenta na 6,9 milionu. Z toho 6,8 milionu si prohlíželo internetové stránky doma a 1,9 milionu v práci. Celkový počet zhlédnutých stránek se zvýšil o jedno procento na 11,7 miliardy.

S příchodem podzimu rostl zájem o internetové televize a rádia. U této kategorie se zvýšil počet uživatelů především na zařízeních s větší obrazovkou, která umožňují pohodlnější sledování videí. U klasických PC a tabletů byl nárůst počtu uživatelů kolem šesti procent, v případě mobilních telefonů byl dvakrát nižší.

V září rostl také zájem o e-commerce obsah, který zahrnuje například weby s pracovními nabídkami. Vliv na nárůst návštěvnosti u této kategorie mohl mít zvýšený zájem studentů, kteří si hledali brigády při studiu. Tato kategorie rostla především na mobilních telefonech, a to o sedm procent.

Nástup nových podzimních módních trendů, chuť obměnit svůj šatník a také návrat z prázdnin a dovolených zapříčinil rapidní nárůst návštěvnosti mužských magazínů o životním stylu. Největší nárůst, a to o 93 procent, zaznamenaly tyto weby na tabletech, dále na klasických počítačích (56 procent) a mobilních telefonech (27 procent). Zájem o ženské módní trendy v magazínech zaměřených na ženy a módu rostl o čtyři procenta z klasických PC a o dvě z mobilních telefonů.