Těžko hledat méně pravděpodobné místo pro minipivovar, než je obchodní centrum. Kdo by očekával varné nádoby, spilky nebo ležácké tanky mezi obchody s módou a parfumeriemi? A přesto právě na takovém místě vaří pivo Nová Sladovna. Je v tom ovšem jeden paradox: v budovách dnešního obchodního centra v minulosti sídlil starý opavský měšťanský pivovar. A tak se vlastně pivovarnictví vrací oklikou na původní místo.

Ostatně zvenčí si budova zachovala díky citlivé rekonstrukci industriální charakter a architekti ve svém návrhu využili i starý pivovarský komín. Ten tak dodnes stojí uprostřed obchodního centra. V útrobách budov propojených skleněnou střechou zůstala ještě jedna připomínka starého pivovaru: původní měděná varna, která tvoří dominantu restaurace Ka-Varna. Pivo se v ní dnes už nevaří, našla poněkud překvapivé využití − stal se z ní dětský koutek.

30 různých speciálů

dosud uvařil sládek Nové Sladovny Jakub Dobrovolný.

650 hektolitrů

je přibližně výstav Nové Sladovny. Drtivá většina produkce se prodá v místní restauraci.

4 miliony korun

představovala počáteční investice do technologie. Když pivovar začal vařit i svrchně kvašená piva, musel ale do výroby investovat další statisíce.

Jak Ka-Varně, tak restauraci Nová Sladovna, pod níž se nachází samotný minipivovar, šéfuje Karel Bureš. Nápad otevřít v budově bývalého pivovaru restauraci se zrodil v roce 2012, když skončila hlavní rekonstrukce celého objektu. Vlastní pivo mělo být tahákem pro hosty, marketingový příběh se navíc nabízel sám: pivo se v těchto místech dělalo už od 19. století, pivovar skončil až v roce 2005.

Teď se vaří v mnohem menším měřítku ve sklepě obchodního centra. Původní nápad, aby celý pivovar stál přímo uprostřed restaurace Ka-Varna, na původním místě, se neukázal jako praktický. "Marketingová představa architekta, ktery projekt navrhoval, byla, že sládek bude chodit mezi lidmi v holínkách, stříkat kolem sebe vodu a bude to skvělá atrakce. To ale možná může pobavit skalního pivaře, ale ne 99 procent našich hostů," vypráví Karel Bureš na zahrádce restaurace.

Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.