Důvodem měl být nesouhlas majitelů s prezidentovými názory. Jeden by si myslel, že s touto zásadovostí to v podnikání daleko nedotáhnou. Zvlášť, když si spočítáme, že útrata takového V.I.P. procesí by byla závratná (a to i přesto, že podle ministra zdravotnictví vypije prezident pouhých šest skleniček vína a tři panáky tvrdého alkoholu denně).

 

Z morálního hlediska je pochopitelné, že majitel pořádání takového dýchánku odmítne, i když se tím ochudí o tržby. Na druhou stranu, podnikatel, který poskytuje služby, by měl obsloužit každého zákazníka, nehledě na barvu pleti, pohlaví, národnost či politické vyznání. V opačném případě by se to dalo považovat za diskriminaci, sexismus, xenofobii, zkrátka za činnost, která do slušné společnosti ani do byznysu nepatří. Když vezmeme v potaz, že tento nejmenovaný penzion na svém webu nabízí 20procentní slevu na pobyty pro všechny pravicově smýšlející seniory, není správný ani protekcionismus.

 

O to tu ale neběží. Vyjádření politického názoru mělo v tomto případě jasný podtext: udělat si reklamu. Možná negativní (alespoň pro část politického spektra), ale i to je reklama. Není tedy nakonec postoj majitelů krkonošského penzionu novou cestou, jak podnikat a zaujmout zákazníky? Možná se nakonec restaurace a hospody nebudou dělit jen na kuřácké a nekuřácké, drahé a levné, ale i na pravicové a levicové.

Související