Řeč je samozřejmě o aprílu, svátku šprýmařů a prokletém dni všech společností, které chtějí světu sdělit vlastní bombastickou zprávu. 1. dubna se jim totiž každý vysměje.

 

Myslí si to i placený zastánce poznámkové služby Evernote - a odpůrce aprílových šprýmů - Rafe Needleman (@rafe), který na Twitteru všem PR profesionálům připomněl: "1. duben je špatný den pro odprezentování skutečně nové technologie."

 

 

 

Jak připomíná na svém twitterovském účtu americký časopis Mental Floss (@mental_floss), jako apríl ostatně vypadalo před devíti lety i oznámení Googlu, že spouští testovací verzi vlastní - a dnes velmi populární - e-mailové služby Gmail. Technologický gigant se z tehdejšího přešlapu poučil, a kdyby se letos pořádalo mistrovství světa v neotřelých aprílových žertech, bezpochyby by zvítězil ve všech soutěžních disciplínách. Ostatně stejně jako loni, předloni, předpředloni...

 

 

 

Letos se do aprílové síně slávy zařadí například mapa pokladu v Gogle Maps, "cool" modrá verze Gmailu nebo oznámení, že videoserver YouTube končí, protože byl od začátku zamýšlený jen jako soutěž nejlepších videí. Kouzlo aprílových žertů od Googlu ostatně hezky vystihl na Twitteru průkopník cloudových technologií Aaron Levie (@levie): "Google je jediná společnost, jejíž aprílové žerty působí skutečněji než opravdové produkty."

 

 

 

Trochu té legrace jsme si nakonec užili i na českém trhu. Oznámení Telefónicy, že začne se zpoplatňováním tiskových zpráv pro novináře, otočil český technologický novinář Patrick Zandl (@tangero) o sto osmdesát stupňů: "Telefonica zpoplatnuje tiskove zpravy. Super, hned jsem jim poslal cislo uctu, kam maji posilat ty penize..."

 

 

 

 První duben je ale nakonec ve své podstatě den jako každý jiný. Jak na apríla napsal Nick Bilton (@nickbilton): "Dnešek je den, kdy může být cokoliv, co si přečtete online, naprosto vymyšlené. Počkat, to je vlastně každý den."

 

 

 

Související