Marketing. "Ford nepotřebuje globální luxusní značku," prohlásil k všeobecnému překvapení šéf americké automobilky Alan Mulally při prezentaci nové strategie své firmy. Místo toho se Ford podle Mulallyho soustředí na samotnou značku Ford. Toto vyjádření je v rozporu s převládajícím míněním analytiků. A může potvrdit spekulace, že americká automobilka se opravdu chystá prodat vedle Jaguaru a Land Roveru (jednání údajně probíhají podle plánu) také Volvo (o čemž se dlouho spekuluje, ale Ford to nikdy nepotvrdil).
Hlavním úkolem Fordu je podle Mulallyho zvýšení kvality produkce a snížení nákladů. Ford plánuje snížit do pěti let celkový počet platforem, na nichž staví auta, o 40 % - s tím, že 70 % vozů by mělo používat některou z deseti platforem. Plány na konsolidaci produkce ilustroval CEO Fordu na dvou příkladech: místo osmi šestiválcových motorů chce v tomtéž časovém horizontu používat jen dva a počet používaných rámů sedaček plánuje snížit z 28 také na pouhé dva.

Petr Blažek

Související