reklama
reklama
Byznys Echo / Respondent

Jiří Hlavatý

generální ředitel a majitel textilní společnosti Juta
Odpovědi respondenta

Druhá vlna úprku na home office

Začíná druhý letošní hromadný přechod na home office. Jaká jsou vaše ponaučení z první jarní vlny? Organizujete práci z domova v druhé vlně na základě toho jinak?
Osobně home office nepodporuji. V Jutě jsme ho v první vlně nezavedli, přestože v kancelářích pracuje celkem 230 lidí. Proč? Jde o sociální izolaci a ztráta výhody týmové práce na kterou jsme zvyklí. Podporovat se, pomáhat si, radit si a řešit problémy společně potřebujeme. Máme 2000 dělníků, ti by to považovali za nespravedlivé a viděli by jen výhody z práce z domu. Navíc práce v kancelářích v přímém spojení s výrobou je managementem upřednostňována. Kolegům co zůstali v karanténě doma se stýská, i když práce z domova jim byla umožněna. Všechny problémy s Covidem řešíme rychle a individuálně.

Kultura a byznys

Máte vzhledem k pracovnímu vytížení čas na kulturu? Čtete knihy, chodíte do divadel, kin, galerií, jezdíte v Česku na kulturní a hudební festivaly a po památkách?
Řekl bych s nadsázkou, že teprve vaše otázka mi připomněla, že bych se měl trochu nad sebou zamyslet a starat se o svoji duši prostřednictvím kultury. Přiznávám, jsem závislý pouze na knihách a občas shlédnu filmy s válečnou tématikou. Neustálé výmluvy na nedostatek času při mém profesním nasazení a probdělých nocích, jak řídit a udržet firmu, mě okradla o úžasné prožitky prostřednictvím umění. Kultura a všechny formy umění jsou nesmírně důležité a obohacující pro každého jedince a přejí, aby se jí dařilo.

Podpora pro české firmy

Co si myslíte o poslaneckém návrhu, že by obchody musely nabízet až 85 procent potravin českého původu?Jak jinak a případně lépe by podle vás měl stát podpořit všechny české podnikatele?
Tonoucí se stébla chytá. Regulací ne. Jaké zboží nakupovat je naše volba. Jde o lidské chování. Fandím českým zemědělcům a jako česká firma nejdříve oslovujeme české výrobce. Vše úzce souvisí s češstvím a národní hrdostí, k tomu s výchovou v rodinách i školách. Hodně cestuji a třeba ve Švédsku v obchodě Švéd obrací pytlík se zbožím a koupí, teprve když vidí, že "Made in Sweden ". To souvisí s národní hrdostí. Konkurence je potřebná, ale nemohu věřit že i další generace budou vozit třeba španělská vajíčka do Holandska a holandská do Španělska a zamořovat ovzduší.
Snížit sociální odvody.

Rozvolňování mimořádných opatření

Dochází k rozvolňování mimořádných opatření přijatých v souvislosti s koronavirem. Jaký to bude mít vliv na váš byznys? Na co se vy osobně v souvislosti s rozvolněním opatření nejvíce těšíte?
Pro Jutu žádný zásadní vliv. V ČR a SR jsou nám zákazníci věrní, přibývají a jsou s námi solidární, děkujeme jim. O ČR a o budoucnosti Juty s 86 % exportem, se rozhodne za našimi hranicemi, o nás hlavně v západní Evropě. Jediné Německo díky masívní podpoře průmyslovým podnikům funguje slušně, ale to je málo. Pokud se západ nevrátí rychle do obvyklé kondice my s tím nic nezmůžeme. Znovu obsadit zakázkami naše nepřetržité provozy a plně využít výrobní stroje bude trvat roky a zda se nám to vůbec podaří nevíme. Propad z loňských 7,7 miliardy Kč obratu bude velký.
Těším se na cesty za byznysem.
1
reklama